vrijdag 7 december 2012

Takkenburcht in wording

De bever die in de Putbeek woont, tussen Maria Hoop en Montfort, is bezig met een behoorlijke uitbreiding van zijn woning. 
Ik denk dat hij het zat is dat het dak van zijn hol steeds instort. Op diverse plaatsen langs de beek vind je ingestorte gangen en holen, sommigen deels gerepareerd met takken. 

Enkele weken geleden schreef ik al dat ik verwachtte dat hij het nu anders zou aanpakken. En inderdaad, het wordt een heuse takkenburcht. 


Dit doet me vermoeden dat deze bever een partner heeft gekregen en dat, met het oog op de winter en eventuele gezinsuitbreiding in het voorjaar, een betere behuizing gewenst is.

Alleenstaande bevers nemen het meestal niet zo nauw, maar als er een partner in het geding is wordt dat anders.

Langs de beek wordt enorm geknaagd en ook dat sterkt me in de gedachte dat er nu meer dan 1 bever in de Putbeek leeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten