maandag 10 december 2012

Rijkswaterstaat reageert

Op 27 november meldde ik via de website van Rijkswaterstaat:  
  
Bij de sluis van Born wonen momenteel meerdere bevers. Ik volg de bevers in mijn omgeving en weet dat er sinds 2010 een kleine beverburcht was bij de haven van Holtum. Daar is de bever vertrokken nadat zijn habitat was vernietigd. Kennelijk heeft hij daarna zijn heil bij de sluis gezocht. Ik weet dat er minimaal 2 bevers wonen, maar ik vermoed dat het een hele familie is. Aan zeker acht grote bomen worden momenteel geknaagd. Dit kan gevaarlijke situaties opleveren als de bomen op het remmingwerk vallen.


Vandaag ontving ik onderstaande reactie:   
De bever heeft flink huis gehouden bij de sluis in Born,! Morgen, dinsdag 11 december gaat de aannemer de aangevreten bomen verwijderen. Wij waarderen uw betrokkenheid en stellen het op prijs dat u hier melding van heeft gemaakt.


Daarop heb ik onderstaande vraag gesteld:

Uw melding   
Kunnen de bomen na het rooien blijven liggen, als voedsel voor de bevers? Als alles wordt afgevoerd beginnen ze meteen aan de volgende bomen.

Onze reactie   
De behandeling van uw melding kan nog enkele dagen duren. Uiterlijk binnen 10 werkdagen kunt u het antwoord van ons verwachten.









5 opmerkingen:

  1. Over uiterlijk 10 werkdagen geef ik mijn reactie op deze professionele en daadkrachtige reactie van Rijkswaterstaat...

    Ik heb heel lang geleden bij Rijkswaterstaat mogen stage lopen. Heb mijn collega's toen voornamelijk zien klaverjassen....

    En kost tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rijkswaterstaat is een grote, logge en trage organisatie.

    Tim, heb je de twee berichten gelezen die ik gisteren op je Facebook heb gezet? Bevers uit een Belgische dierentuin zijn uitgezet in Drenthe. Wist je daar iets van?

    Groet van Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bovendien zijn ze niet erg scheutig met het geven van informatie. Ik zou wel eens willen weten hoe ze dit probleem structureel aan gaan pakken, want dit is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dit een slap antwoord,eerst attendeer je ze op eventuele schade,daarna vraag je of ze de bomen kunnen laten liggen als voedsel.Let maar op voordat je het antwoord hebt zijn de bomen al weg als open haard hout voor een opzichter.

    ps: onze bevers hier in de BB hebben gezelschap gekregen van een zeehond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat vrees ik ook, dat die bomen in een open haard verdwijnen.

    Over de zeehond in de Biesbosch is veel getwitterd en ge-Facebooked, dus dat had ik al vernomen. Wel heel leuk. Ik wil, er ook wel eens een tegenkomen.

    Willy

    BeantwoordenVerwijderen