zaterdag 9 maart 2013

Ook kinderen houden van bevers

De bever

Op de grens van land en water
Bouwt de bever vast voor later
Bouwt hij een burcht en dam
Van takken en de stam
De jongen blijven twee jaar bij de ouders
Dan hijsen ze hun knapzak op hun schouders
Trekken de wijde wereld in
En zeggen vaarwel tot hun ouderlijk gezin

 


Bovenstaand gedichtje is gemaakt door de bijna 10-jarige Merlysse. Heel knap!
Voor haar verjaardag krijgt ze binnenkort van haar vader de dvd 'Bevers in Nederland' die ik maakte voor verschillende leeftijdsgroepen. 


 




In onze correspondentie hierover mailde haar vader me een tekening die ze voor school maakte en een gedicht dat ze voor haar opa maakte. 
Ik vond het opvallend hoe goed Merlysse oog heeft voor de kenmerken van de bever en hoe natuurgetrouw ze dat heeft weergegeven.
 
In overleg met haar ouders mag ik de tekening en het gedicht op mijn blog publiceren. 
 
Bij deze. Hartelijk dank Merlysse en een fijne verjaardag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten