donderdag 14 maart 2013

Beverdam in de sneeuw

Op weg naar het noorden maak ik een tussenstop bij Tegelen. Ik wandel richting Venlo, waar vlak bij de brug van de A73 over de Maas twee beverlocaties zijn.

Aan weerskanten van de brug zitten bevers. Aan de zuidkant van de snelweg zie ik verse knaagsporen aan een tak die boven het water hangt in een plas met bosjes naast de Maas. Ook zijn er duidelijke wissels te zien richting Maas. Op deze plek was ik een aantal jaren geleden ook al.

Dat geldt niet voor de tweede locatie, ten noorden van de snelweg. Deze plek is nieuw voor me. Op waarneming.nl zag ik dat er een dam moet zijn. Die heb ik snel gevonden en ook wissels, knaagsporen en iets dat op een kleine burcht lijkt. Daar kan ik helaas niet dichtbij komen om het zeker te weten.



De plas waar ik nu sta wordt gevoed door een beek en kent nogal wat hoogteverschillen. Een klein, maar heel interessant gebiedje. Nu is het redelijk goed te zien, maar als er weer begroeiing is zal dat moeilijk zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten