vrijdag 2 november 2012

Helpen bij bevers inventariseren

"Over het voorkomen van de bever in Limburg en bevervestigingen van de laatste jaren moeten we het eigenlijk alleen met jouw waarnemingen doen."

Bovenstaande opmerking komt van een bioloog die als professional bevertellingen verricht voor onder andere Staatsbosbeheer. Hij riep mijn hulp in voor het gebied van het Maasdal. 

In de Biesbosch, Flevoland, de Gelderse Poort/Rijnstrangen en langs de IJssel zijn diverse organisaties die zich met het tellen bezighouden, maar in Limburg is dat niet het geval. 

Vandaar dat een beroep op mij werd gedaan. Heel veel informatie wordt al gehaald uit al mijn meldingen op Waarneming.nl en uit dit blog. 
Ook door professionals, zo blijkt, en daar ben ik best een beetje trots op.

De hoeveelheid burchten en concentraties van beversporen in de provincie Limburg is inmiddels zo groot dat ik het niet meer uit elkaar kan houden en er voor mij persoonlijk ook de zin niet van inzie om dat allemaal in kaart te brengen. 
De professionals worden er voor betaald om dat werk te doen en dan is het een ander verhaal. Ik doe het puur voor de lol en als ik dicht in de buurt blijf heb ik al lol genoeg.

Maar ik heb mijn best gedaan en geprobeerd alle informatie, die ik wel heb, door te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten