dinsdag 23 oktober 2012

Zes bevers bij Heel-Polderveld


Vanmorgen vroeg opgestaan en in de kano op beverjacht. Het is onze laatste vakantiedag en we sliepen vannacht bij Heel. Gistermiddag had ik de cameraval bij de burcht opgehangen, maar vanmorgen ging ik eerst bevers zoeken.


Een eindje van de burcht ligt een joekel van een boom om. Daar zag ik meteen om half acht de eerste bever, die richting burcht ging. Bij de boom hoorde ik geen geknaag meer, dus volgde ik de bever. Bij de burcht dook hij meteen onder, maar kort daarna kwamen er nog drie juveniele en een groter exemplaar, allemaal richting hun slaapplek.



Toen er een tijd niets meer gebeurde heb ik de cameraval weggehaald. Weer niets.
Tot slot kanode ik weer terug naar de boom en, je snapt het al want jij kunt ook tellen, daar zag ik nog een zesde bever. Die zat nog te knagen, maar hield dat voor gezien toen ik verscheen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten