vrijdag 13 februari 2015

'Mijn' eerste bever van 2015 gezien


Kom, dacht ik, het is vrijdag de 13de en het wordt een mooie dag. Een ideale dag om voor het eerst weer te gaan 'beveren'. Om 07.50 uur stond ik bij Stevol in de vrieskou (-3 graden) aan de waterkant en het was meteen raak, daar kwam een bever aangezwommen. 


Vorig jaar zag ik 'mijn eerste bever' in maart, nu dus al half februari. Hij zwom wat heen en weer om mij eens in zich op te nemen, gaf een klap met z'n staart en verdween toen onder water om in de burcht te gaan slapen. Toch kwam er na een kwartier weer eentje naar buiten. Het leek me dezelfde, een subadult. Misschien moest hij zijn behoefte nog even kwijt.....







 
De zon klom, het werd vandaag dag steeds warmer. In de middag was het 11 graden en heerlijk om buiten te zijn. De hele dag vermaakte ik me met beversporen zoeken op allerlei locaties die ik van Waarneming.nl wist. 

Op de meeste plekken was ik nog niet eerder geweest. Enkele locaties langs de Groote Molenbeek bij Horst en Tienray, verder bij Broekhuizen, Grubbenvorst en Wieler. Ook haalde ik mijn cameraval op. Daar stond niks op helaas, maar mijn dag kon niet meer stuk: Ik had een bever gezien.

2 opmerkingen: