dinsdag 18 maart 2014

Vijf bevers! Mooi begin van seizoen


Vanmorgen vroeg zag ik vijf bevers terugkomen van hun fourageertocht. Na elkaar zwommen ze tussen zeven uur en half acht naar de burcht bij Stevol. 

Meestal begin ik mijn beverseizoen eind maart, begin april als het 's avonds weer lang genoeg licht is om bevers te spotten. Maar ik realiseerde me onlangs dat ik half maart al kan beginnen met 'beveren' als ik wat vroeger uit mijn warme nest kom. 
 
Vandaag ben ik dus niet vergeefs vroeg opgestaan. De een na de andere bever zwom voorbij en ik liet de camera weer snorren als vanouds. 






De eerste was een zwarte bever, de rest bruin. Twee van de vijf kropen op de kant om even hun vacht te verzorgen en eentje nam nog een tak mee naar de burcht. 


Ik was ook nog bij een paar andere locaties en heb mijn cameraval opgehaald. Die had een week (vergeefs) bij Aasterberg gehangen, er stonden alleen ratten op. Ik zag er wel een paar mooie geursporen.

1 opmerking: