woensdag 16 oktober 2013

'Bietenbever'

Europese Bever - Castor fiber 2013-10-16 | Waarneming.nl

We hebben herfstvakantie en lagen gisteravond met de boot bij de Asseltse Plassen. Tijdens een avondwandeling ontdekte ik bij de Swalm (snelstromend riviertje) een flink uitgesleten wissel. Op die plek was een bever al heel vaak in en uit het water gegaan, een geasfalteerd weggetje overgestoken, door een sloot gelopen en had zich in de bietenakker flink tegoed gedaan aan het gewas. Er was een grote kale plek ontstaan.
We zijn naar de boot teruggelopen om de cameraval te halen. Aan een klein, gammel paaltje kon ik hem ophangen. Terwijl ik lag te slapen deed deze zijn werk. Toen ik er vanmorgen naar toe liep zag ik al van enige afstand dat de bever flink bezig was geweest. De bieten lagen her en der en op de cameraval stonden een paar mooi opnamen van deze 'bietendief'.




Nu zijn we bij Kessel. De cameraval hangt bij een burcht. Ben benieuwd....!




21 oktober: De cameraval heeft twee nachten bij de burcht bij Kessel gehangen en alleen een steenmarter gefilmd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten