dinsdag 16 augustus 2022

Podcast van Puur Natuur over BEVERS

In mei wandelde ik met een geluidsman en een verslaggever van Natuurmonumenten rondom de Molensteense Plas in Stevensweert voor het maken van een podcast voor de website en een artikel in het kwartaalblad Puur Natuur. Onderwerp was natuurlijk: de bever. De podcast is al enkele maanden online te beluisteren en wil je het ook horen; klik dan op deze link


In het herfstnummer van Puur Natuur is het interview te lezen. Dat nummer verschijnt in september. 

Aanvankelijk wilde men in de winter met mij op pad, maar dat vond ik niet zo'n geschikte periode. Wel om sporen te zoeken, maar niet om ons onderwerp zelf te spotten. 

Toen we in mei langs de oevers liepen zagen we ook nog genoeg sporen en toen we later die avond op de oever zaten verschenen de bevers zelfs dichtbij ons. 



Het wordt een artikel in de serie: De Vorser. Drie pagina's lang met 4 of 5 foto's. 

Eind juli kwam er een fotograaf naar Stevensweert. Het was toen loeiheet. Omdat het een herfstnummer is mocht ik niet te luchtig gekleed zijn, dus dat werd zweten. Ik dacht dat het met een klein uurtje wel gepiept zou zijn maar het nam een hele avond in beslag. 

De fotograaf lag voor me op de grond, met zijn haren bijna in een koeienvlaai, trotseerde brandnetels, muggen en teken, liet me heel veel tegen de zon inkijken en moedigde me aan om vooral veel te lachen. 

Het resultaat heb ik nog niet gezien. Dus ik ben benieuwd naar het uiteindelijke artikel. Maar nu eerst; de podcast!



1 opmerking: