donderdag 30 november 2017

ONJUISTE INFORMATIE IN TROUW OVER BEVERS IN LIMBURG


Grove onwaarheid in mijn dagblad Trouw van natuurcolumnist Koos Dijksterhuis. Hij stelt dat 500 van de 625 in Limburg levende bevers worden doodgeschoten. Fout! 
 
Minimaal 500 van dit aantal moet juist blijven leven in de daarvoor aangewezen gebieden. Daarbuiten mogen ze in uiterste gevallen worden gedood (niet perse d.m.v. het geweer). 
 
Ik had in 2012 contact met Dijksterhuis vanwege het uitkomen van mijn boek "Avonden aan de Waterkant". Hij wijdde er twee keer een column aan. 


Ik heb hem destijds uitgenodigd om met me te gaan "beveren". Dat aanbod staat nog steeds, met bevergarantie! En met gratis feitenkennis over bevers!



Link voor natuurcolumn in Trouw 

1 opmerking:

  1. Gaat vast lukken dat Koos Dijksterhuis mee op excursie gaat. Leuk om de berichten in Trouw te kunnen lezen.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen