donderdag 26 januari 2017

Sporen zoeken bij De Doort


Enkele jaren geleden vertelde een natuurvriendin me dat ze mogelijk een otter had gezien in natuurgebied De Doort bij Echt. Ze had helaas geen foto kunnen maken, maar haar omschrijving van de waarneming klopte. 

 








Dus toog ik die kant op mijn mijn cameraval en een blikje sardientjes. Wekenlang probeerde ik de otter voor de camera te krijgen, steeds weer op een andere plek. De muizen, marters en ratten vonden de vis ook lekker, maar een otter liet zich niet zien. 

 
Momenteel ligt er ijs bij De Doort. Ik hou van schaatsen en van de natuur, dus een mooie gelegenheid om op de gladde ijzers de oevers te inspecteren op sporen. 



 


Drie dagen ben ik er al wezen schaatsen, maar het heeft niets opgeleverd. Ik denk niet dat hier een otter zit, wat natuurlijk niet betekent dat hij er destijds ook niet was. 

Wie weet komt de otter hier ooit en anders wel een bever. Allebei kan ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten