woensdag 24 februari 2016

Nog veel meer te vertellen....

http://www.radio1.nl/item/345497-Gaat-de-bever-aan-zijn-eigen-succes-ten-onder?.html

Via bovenstaande link is het gesprek te beluisteren dat ik gisteravond had in het NOS/EO-programma 'Langs De Lijn En Omstreken'. Een licht journalistiek magazine waarin live sport, persoonlijke gesprekken bij het nieuws en het nieuws van de avond elkaar afwisselen. Presentatoren waren Jeroen Stomphorst en Renze Klamer. 


Ik was uitgenodigd om over bevers te praten en werd beurtelings door beide presentatoren bevraagd. Natuurlijk had ik nog veel meer willen vertellen. Veel dingen die ik in mijn hoofd had kwamen niet aan de orde of ik vergat in het vuur van het gesprek om het te noemen. 

Zo had ik meer willen uitleggen over de oplossingen die er zijn bij overlast door bevers, zoals de 'beaver deciever'. Ik had duidelijker willen vertellen waarom de bever ooit in Nederland werd uitgeroeid, door de jacht om zijn vacht. Kort ervoor had ik in een voorgesprek van alles verteld en ik kwam bijna in de war, want ik wilde niet in herhaling vervallen. Het beste is om je gewoon te concentreren op de vragen en niet het verhaal in je hoofd te volgen. Er kwamen leuke bevergeluiden voorbij die ze vanaf internet op band hadden gezet. Het geluid van de jonge bevers heb ik ooit zelf opgenomen; ik herkende het meteen en had dat natuurlijk moeten roepen! Ach ja,....

Hoe dan ook; ik mocht ruim acht minuten leeglopen over mijn favoriete knaagdier en dat is best lang. Ik vond het een hele mooie ervaring om in het Hilversumse rond te kijken op die supergrote redactievloer van de NOS en het was een leuk en geanimeerd gesprek. Luister zelf maar.

1 opmerking:

  1. Goed gedaan Willy en wat een geweldige leuke ervaring voor je.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen