woensdag 9 april 2014

Snelwegbever laat zich zien



Op 13 november filmde mijn cameraval hem of haar. (zie blog 13-11-2013) Een bever die zich heeft verschanst op een bijzondere plek tussen de snelweg A2 en het Julianakanaal in een miniscuul plasje. Een klein exemplaar, zo had ik de indruk. 

En vandaag zag ik hem/haar in levende lijve. Inderdaad, een vrij kleine bever, misschien nog niet eens volwassen. Ik heb er wel anderhalf uur op moeten wachten en het was al bijna te donker. Maar toen kwam hij/zij eindelijk tevoorschijn. 
Het duurt even, maar dan heb je ook wat.

De plas is zo klein dat ik niet verwacht dat zich daar een hele familie kan vestigen, mocht er ooit een partner verschijnen. 
Een groot deel van de beschikbare bomen is al om geknaagd. 
Ik blijf het volgen.


2 opmerkingen:

  1. Goh niet te geloven! Zouden er dan al zoveel bevers zijn dat ze al genoegen nemen met dit soort plekken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Roos,

    ik denk inderdaad dat dit de reden is. Het gebied is bijna vol. Ze kunnen nog uitwijken naar de kleine beken, maar deze bever koos voor deze bijzondere locatie. Vandaag staat hierover een mooie cartoon in de Nederlandse regionale kranten. Ik zal hem op mijn blog plaatsen.

    groet van Willy

    BeantwoordenVerwijderen