dinsdag 20 augustus 2013

Vier jonge bevers in de Geul


Vlak naast een camping bij de Limburgse Geul zit een beverfamilie met vier jongen. Het lukte verschillende campinggasten om ze alle vier tegelijk op een foto te krijgen. Dat wil ik vanavond ook proberen. 
 
Om half acht sta ik met film- en fotocamera op de oever van de Geul. Al na tien minuten zie ik een jong bevertje smullen van het wier dat in het snel stromende riviertje groeit. Draaien met die camera! 
Er komt een tweede bij en later op een andere plek zie ik er zelfs drie bij elkaar zitten.

Sommige campinggasten gooien de bevers appeltjes toe van de boom die op de camping staat. De appeltjes drijven snel met de stroom mee, de bevertjes zwemmen er heel slim net voorbij en houden ze dan tegen om ze even later op te peuzelen. 
Als een broertje of zusje een hapje mee wil eten hoor ik ze mopperen. Het appeltje wordt niet gedeeld!

De ultieme foto/film van vier bevertjes bij elkaar, dat zit er vanavond niet in. Ze laten zich niet regisseren.

Toch ben ik heel tevreden, want het is weer genieten.



2 opmerkingen: