donderdag 15 augustus 2013

Twee adulten en twee juvenielen

Europese Bever - Castor fiber 2013-08-15 | Waarneming.nl


Bunkerhaven Maasbracht:
Pas heel laat, ik lag al 70 minuten inde kano te wachten, hoorde ik geluid uit de burcht. Gemurmel en geknaag. Daarom bleef ik nog even rustig wachten, hoewel het al bijna te donker was. Na twintig minuten zwom er ineens een volwassen bever achter me. Die was beslist niet uit de burcht gekomen, want dan had ik beroering in het water moeten zien. Het water was namelijk spiegelglad en ik had ook geen geborrel van water gehoord. Hij keek me een poosje argwanend aan en kwam behoorlijk dicht bij me, (zie foto).



Toen zwom hij weg om elders te gaan fourageren. Na tien minuten kwam er een tweede volwassen bever, dit keer wel uit de burcht. Die zwom richting de eerste en midden op het water begroetten ze elkaar met wat gestoei en gesnuffel. Nog tien minuten later kwamen er twee jonge bevers naar buiten. 
Dat kon ik vanwege de duisternis niet meer filmen of fotograferen, helaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten