zaterdag 26 juni 2021

Bever zoekt het hogerop

Deze bever zoekt het hogerop en met succes. Heeft er minstens een uur zitten schransen. Dat is maar goed ook, want het was een zogend vrouwtje, dus veel behoefte aan voedsel. Dat zag ik niet toen ik ter plekke was, maar pas toen ik thuis de filmbeelden bekeek: gezwollen tepels!


Ze had me geroken, toen ze aan kwam zwemmen. Daarom was ze erg op haar hoede en bleef 12 minuten lang in het water liggen; ik bleef 12 minuten doodstil staan met de filmcamera in de aanslag. Ze liep uiteindelijk de wal op, klauterde de boom in en ging eten. Toen liet ze alle waakzaamheid vallen en ik ben voetje voor voetje dichterbij geslopen.



Uiteindelijk heb ik me op de grond laten zakken en filmde talloze clipjes. Na een uur zat ze er nog. Ik heb me terug kunnen trekken zonder haar te verstoren. Het was een unieke waarneming.

Na 14 jaar 'beveren' toch nog een nieuwe ervaring!


2 opmerkingen:

  1. Wat een bijzonder moment weer Willy. En mooi dat je dit ook hebt kunnen vastleggen. Geduld loont ook hier.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Roos, de natuur blijft verrassen en boeien. Ook voor jou, merk ik steeds.

    BeantwoordenVerwijderen