donderdag 27 november 2014

Bezig met nieuwe beverfilms


Ik ben bezig met de montage van twee nieuwe beverfilms. Die hoop ik binnen een paar weken klaar te hebben, gedrukt op dvd in mooie hoes en klaar om te verzenden naar geïnteresseerden. 

In mijn computer ligt een hoeveelheid filmmateriaal opgeslagen waar je 'U' tegen zegt. Dat is het resultaat van de afgelopen vier jaar bevers filmen. Mijn vorige films maakte ik van het materiaal dat ik tussen 2008 en begin 2011 filmde. Nu ligt er filmbeeld van begin 2011 tot heden. 

Daar zitten zo ongelooflijk veel mooie opnamen bij, dat ik bijna door de bomen het bos niet meer zie. Alleen al het uitzoeken van de mooiste en spectaculairste beelden kostte een week. Ik probeer het in een mooi vloeiend verhaal weer te geven in twee schitterende films.  

Bent u/ ben jij al in het bezit van mijn eerste dvd met 3 beverfilms voor verschillende leeftijden? Dan blijft de nieuwe dvd een aanrader met compleet andere invalshoeken en allemaal nieuw filmmateriaal. 

De ene film gaat over 'Het leven van de bever' van geboorte tot dood, het educatieve deel van de dvd. Daarin volg ik de bever vanaf zijn eerste piepende geluiden tot hij dood in het veld ligt, met alles wat daar tussen ligt.

De tweede film kun je zien als 'the making off' en heet 'Belevenissen met Bevers'. Deze film geeft een goed beeld van de manier waarop ik werk en wat ik zoal in het veld meemaak met de bevers. Ik heb er honderden ontmoet, dus veel te vertellen.

Ik zit tijdens het monteren gewoon achter mijn computer te genieten, hoe vaak ik dezelfde beelden ook weer zie. Het blijft schitterend. Bovendien heb ik nu ook bijzondere beelden van mijn infraroodcamera, waarop de bever in zijn nachtelijke bezigheden is te volgen.

Als de films klaar zijn stuur ik mailings rond naar de grote schare beverliefhebbers in mijn Email-bestand. Op YouTube zet ik twee trailers van beide films om u vast een indruk te geven. 

Als u ook bent geïnteresseerd (twee films van allebei een half uur op een dvd), stuur dan een mail naar willydekoning@home.nl. Dan zet ik u/je op mijn verzendlijst. Ik verwacht dat deze dvd, met ruim een uur schitterende beelden van bevers en hun omgeving, 10 euro gaat kosten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten