donderdag 19 september 2013

Cameraval weer in gebruik


Het is al weer vroeg donker en het seizoen van bevers spotten is bijna voorbij. Misschien kan ik er nog een keer een waarnemen in de vroege ochtend, maar anders moet ik wachten tot het in het voorjaar van 2014 weer langer licht is. 
Met hoogwater of strenge vorst is er voor die tijd nog kans op een beverontmoeting, maar dat zijn omstandigheden die de bever niet zo prettig vindt.
Helemaal 'beverloos' ben ik niet, want vanaf nu ga ik weer de cameraval gebruiken, die in de nachtelijke uren terwijl ik snurk mooie opnamen voor me maakt. Tenminste, dan moet er wel een bever voorbij komen.  



De afgelopen vijf nachten hing de infraroodcamera bij Stevensweert waar ik onlangs een nieuwe beverlocatie ontdekte. Wel 74 opnamen stonden er op, wapperende takken, konijnen, ratten en 1 slechts 1 opname van de bever. Maar 1 is genoeg. Hij staat erop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten